Analytics

English blog

Snufkin - my blog in English

Hello English speakers , My blog is in Polish and it will stay that way. You can use the Google translate widget provided. This said, I have...

15 lip 2020

GSB - Weekend 2: Wisłoczek - Bartne

Pora na drugi weekend z GSB. Bazą znów będzie Wisłoczek a towarzyszy mi tym razem Bogdan (w zasadzie Богдан), którego zachęciłem do wędrówek po polskich górach. Plan jest ambitny - chcemy przejść 66km w dwa dni.


Jak się później okazało, planowanie wymaga pokory. Pogoda pokrzyżowała nam plany i w efekcie zabrakło 15km szlaku. Wróciłem 3 tygodnie później i przeszedłem, już sam, brakujące kilometry. Opisy tras (wg faktycznego przejścia):

Etap 8b: nad Przełęczą Hałbowską - Bartne (ze względów logistycznych przy okazji wyszła z tego ciekawa pętla w Magurskim Parku Narodowym).

Skoro już zacząłem o pogodzie. Drugiego dnia ruszyliśmy z Chyrowej w lekkiej mżawce. Po drodze dostaliśmy dwa alerty RCB z wszystkimi możliwymi latem atrakcjami pogodowymi - nawałnice, burze, grad, silny wiatr, ulewny deszcz. To mi dało do myślenia, ale dopiero relacja pana idącego z naprzeciwka (rzeka do kolan na szlaku) zmusiła mnie do przemyślenia ostrzeżeń i sporządzenia planu B.

Plan B zamiast do Bartnego doprowadził nas do Świątkowej Małej, skąd przyjaciele nas zgarnęli. Miałem mieszane uczucia, od przekonania w czasie solidnej ulewy, że plan B jest właściwy, po trochę żalu gdy w drugiej części dnia wypogodziło się. Ale odjeżdżając do domu, zauważyłem ciemną chmurę burzową kotłującą się nad szczytem Magury. I pomyślałem, że być może uniknąłem wpisu w księdze wyjść GOPRu.  

Umówmy się, Beskid Niski to nie Tatry i raczej nie słyszy się o wypadkach śmiertelnych. Ale góry to góry i rozsądku nigdy za wiele. Jak pisze mądry biblijny król Salomon:

"W obliczu niebezpieczeństwa przezorny ukrywa się; prostacy prą do przodu i ponoszą szkodę". Ks Przypowieści (Przysłów) 22:3

Mając dane jakie miałem, myślę, że decyzja o odwrocie była właściwa. Potem co prawda musiałem jeszcze raz jechać 300km w tamte strony (na okazji skorzystały 4 osoby :-) ale w nagrodę miałem piękny słoneczny dzień w Magurskim Parku Narodowym.Szczegóły w osobnych postach (linki powyżej).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz