Analytics

English blog

Snufkin - my blog in English

Hello English speakers , My blog is in Polish and it will stay that way. You can use the Google translate widget provided. This said, I have...

28 wrz 2020

Ojców

Trasa z listopada 2018. Można ją połączyć z niedawno opisanym spacerem wokół Pieskowej Skały. Łącznikiem jest czerwony szlak, część Szlaku Orlich Gniazd.

Parkuję na pustym (jest listopad) parkingu naprzeciw zajazdu Dworek Ojcowski, dojazd 6km od drogi DK94. Zaczynam zielonym szlakiem odchodzącym od drogi.

Szlak prowadzi mocno w dół, do źródła Filipowskiego, gdzie spotyka się z szlakiem żółtym - skręcam nim w lewo.

Droga wiedzie wzdłuż rozlanego potoku. Słabe listopadowe słońce nie grzeje, ale daje piękne odbicia na wodzie.

Szlak prowadzi do Ojcowa, gdzie krzyżuje się wiele tras. Ja wybieram czarny szlak prowadzący do Jaskini Łokietka (zamknięta) a następnie zejdę niebieskim z powrotem do drogi i przejdę przez Bramę Krakowską.

Jaskinia Łokietka

Brama Krakowska

Malowniczą drogą wzdłuż doliny Prądnika (czerwony Szlak Orlich Gniazd, w prawo od Bramy Krakowskiej) dochodzę do miejsca gdzie w lewo i pod górę odbija zielony szlak - wejdę nim na skałki powyżej Doliny Prądnika (będą ją teraz miał po lewej stronie, w dole), gdzie znajduje się Jaskinia Nietoperzowa.

Jaskinia Nietoperzowa

Nie przeszkadzam nietoperzem, za to podziwiam przepiękne widoki. Jeden jest szczególnie fantastyczny - jakby olbrzymia dłoń (zdjęcie nagłówkowe w tym poście). Wspaniała - jak na listopad - pogoda.

Zielony szlak prowadzi mnie do zamku w Ojcowie i potem dalej, z powrotem na parking.

Zamek w Ojcowie

Polecam tą trasę, zwłaszcza w krótkie ale słoneczne jesienne dni. Nie jest wymagająca, choć jest kilka podejść i zejść